Volt pofánk rákérdezni - Nobody's - avagy egy húsz éves komáromi punk történet röviden...

Jó régen kérdeztünk már ki zenekart, ezért gondoltam, hogy rámegyek egy kicsit erre a témára. Nemrégiben a voltam egy beteg kislány megsegítésére szervezett koncerten, ahol fellépett a komáromi Nobody's zenekar is. Többet nem gondolkodtam azon, hogy melyik zenekart lehetne górcső alá vonni...  Németh Zsoltit, alias Dzsudzsut, a zenekar frontemberét  kérdeztem ki a zenekar múltját, jelenét, és jövőjét illetően.

Kolera:  Azt tudom, hogy valamikor 1993-ban alakultatok, meg hogy voltak tagcserék is azóta, és hogy hc-val fűszerezett punk zenét toltok. Nagyjából ennyit tudok rólatok. Ezért bemutathatnád a zenekart egy kicsit jobban a Kolera olvasóinak, mert azért én nagyon keveset tudok rólatok! Pl. az sem érthető a számomra, hogy egy ilyen ütős zenével miért nem vagytok sokkal ismertebbek??

Dzsudzsu: A zenekart kb. 1990-es évek elején alapítottuk Szőke és Macska barátommal. Kisebb nagyobb fellépések után a zenélés abbamaradt jó pár évre. Beszélgettünk J.Danival hogy újra kéne alakítani a Nobody's-t és elkezdtük csinálgatni a számokat megint. Már csak egy jó dobos kellet a csapatba akit, E. Lajos személyében meg is találtunk. Ő a Katéterben dobol és persze ő is  itt lakik Komáromban.Így ismét teljes volt a csapat.Végül megkerestük a D.Janikát hogy volna e kedve beszállni a zenekarba másodgitárosnak és igent mondott.Aztán tavaly bevettük másodgitárosnak az L. Bélát is, így én meg leraktam a polcra a hangszert és csak az énekkel foglalkozom most. Hát tömören ennyi...
Az ismeretségről annyit hogy, nagyon sok helyre beadtuk annak idején a jelentkezést és most is, de hát nem hívtak sehova vissza. Csak azt nem tudom miért, most is küzdeni kell a szervezőkkel hogy beférjünk egy kisebb koncertre sajnos és ezért csak Komárom közelében játszogattunk...


  
Kolera: Az eredeti felállásból már csak te maradtál?
Dzsudzsu: Igen már csak én vagyok az alapító tagokon kívül, de hála istennek ez a felállás szerintem jobb. Igaz eltelt közel 20 év, de akkor meg az volt a jó.

Kolera: Nemrégiben voltam a bulitokon. Ha jól emlékszem nagyon komoly szövegeitek vannak... Mindig ilyen komor témájúak a dalok?
Dzsudzsu: A dalaink általában a kormány, rasszizmus, megélhetés, korrupció, egyszóval mindenről ami nem tetszik a zenekarnak és persze amit átéltünk fiatal korunkban ......

Kolera: Egyébként hány lemezetek van, és hol lehet azokat beszerezni?
Dzsudzsu: Egy demónk van 1996-ban vettük fel, meg lehet találni a karantenzona.hun. Ha minden jól megy most vesszük majd fel a következőt és nagyon ütni fog, egy kis hardcore-s beütéssekkel....




Kolera: Látni mindenféle facebook-os eseményen, flyer-en, hogy mostanság elég sokat koncerteztek. Újra belehúztatok?
Dzsudzsu: Igen szerencsére most már egyre többen megismernek, vagy hallottak már rólunk és ahova tudunk elmegyünk. Sajnos még most is nagyon kell küzdeni egy fellépésért,de azért vannak már barátaink akik visszahívnak vagy intéznek egy fellépést pl. Kizso (Shitpump), vagy a Bogyó (Katéter), stb, persze ez oda-vissza működik....

Kolera: Te írod a dalokat, meg a szövegeket is, vagy közösen írjátok  dalokat a többi taggal?
Dzsudzsu: A régi számokat a legtöbbet én írtam most felváltva írogatjuk a Dani barátommal és persze a barátok is szoktak írni (M.Viktor).

Kolera: Mik voltak számodra a legnagyobb sikerélmények? Melyik volt a legemlékezetesebb Nobody's koncert?
Dzsudzsu: Hát erre nehéz válaszolni volt egy csomó, valamelyik jó valamelyik nem, közönségfüggő szerintem .



Kolera: Mely zenekarok hatottak rátok leginkább? Mármint annyira, hogy hatására zenekart alapítottál... A mostani bandák között van olyan, ami tetszik?

Dzsudzsu: Amikor alakultunk volt egy komáromi banda, a Barikád Brigád, akkor itt volt még az Elit Osztag, és mi is kedvet kaptunk hogy csináljunk valamit...
A mostani bandák közül  csak a mi "szinterünkön" tetszik a zene, a kevésbé ismert zenekarokra gondolok, és aki ismert azok mind elkurvultak, meg hogy elmehessél játszani egy kisebb turnéra fizetni kell, gusztustalan az egész....!!

Kolera: Hol lesztek legközelebb láthatók?

Dzsudzsu: Május-10-én az R33-ban Pesten, június-14 Orosházán, 15-én meg Szegeden, ha minden igaz, persze elmegyünk bárhova, ha hívnak...

Mi pedig azt kívánjuk, hogy minél több helyre hívjanak benneteket, és egyre többen megismerjék a zenekart! Sok sikert!
(chelios) 

Nobody's Facebook
Innen letöltheted a 96-os Nobody's demot!

Nincsenek megjegyzések: